Veliki vodič za kupnju kosilice - Odaberite najbolju kosilicu za svoj travnjak

Bez obzira želite li benzinsku, aku, električnu ili robotsku kosilicu, u ovom ćete članku saznati apsolutno sve što trebate znati pri kupnji rotacijske kosilice. Pokazat ćemo vam na što paziti, i kako kupiti kosilicu s kojom nećete imati problem - kako bi košnja bila užitak, a ne tlaka.

Ukoliko imate velike površine za košnju, razmislite o traktorskoj kosilici. Vodič za kupnju pogledajte ovdje.
Ukoliko ne kosite često, ili kosite teško dostupna mjesta, trebat će vam trimer za travu. Vodič za kupnju trimera pogledajte ovdje

SADRŽAJ:

 

Kakve kosilice postoje ?

Odabir kosilice ovisi o travnjaku koji kosite. Najčešće su kosilice s jednim nožem koji se okreće velikom brzinom - rotacijske kosilice. Ovisno o motoru one mogu biti benzinske (4-taktne ili 2-taktne), akumulatorske i električne.
Druga vrsta kosilica su robotske kosilice, koje same kose travnjak. Ovo su sve popularniji strojevi, koji mogu savladati sve veličine površina.
Treća vrsta su vretenaste kosilice, koje su bez motora, dakle vi ih gurate. Daju lijepi rez, ali namijenjene su za male površine i zahtijevaju fizičku snagu, obzirom da ste vi motor.
Postoje i strižne kosilice, namijenjene za visoku travu i neuređene terene, s preklapajućim noževima koji funkcioniraju poput škara.
To su najbitnije vrste kosilica koje ćemo pokriti u ovom vodiču.

Naravno, postoje i trimeri za travu, traktorske kosilice, rideri i zero turn kosilice. Za njih smo napisali zasebne vodiče za kupnju.

Koja je kosilica prava za mene ?

1.Benzinska kosilica

  • Nude veliku snagu koju druge vrste kosilica ne mogu pružiti. Bez problema savladavaju velike površine, nešto višu i vlažniju travu.
  • Obično su samohodne (imaju pogon), neovisne o struji ili bateriji. Kad vam ponestane goriva nadopunite rezervoar i nastavljate kositi
  • 4-taktne kosilice (većina) ne mogu kositi na velikim nagibima (većim od 20 %)
  • 2-taktne kosilice mogu kositi sve nagibe, namijenjene za travu visine do 1 metra, ali imaju višu cijenu, nisu namijenjene za održavane travnjake, teže su i bučnije
  • Namijenjene za površine do 2000 m2, ovisno o snazi i radnoj širini kosilice.
  • Zahtijevaju više održavanja od akumulatorskih i električnih kosilica
ZAKLJUČAK: Idealne za velike i male površine, neovisne o izvoru struje s neograničenim radom. Daju veliku snagu, mogu kositi višu i vlažniju travu. Zahtijevaju nešto više servisiranja, teže su i bučnije. Cjenovno najbolje.


2.Akumulatorska kosilica

  • Proizvode manje buke, lakše, jednostavne za korištenje, nema ispušnih plinova (bolje za okoliš)
  • Bitno lakše za servisiranje, nema benzina ni ulja, jednostavno punjenje baterija (struja je jeftinija nego benzin)
  • Jači modeli su samohodni
  • Nemaju snagu kao benzinske kosilice, nisu namijenjene za visoku i mokru travu
  • Ovisne o kapacitetu baterije, najviše rade do 50 min
  • Namijenjene za površine do 1000 m2 (najjači modeli i baterije)
  • Nešto viša cijena
ZAKLJUČAK: Odličan izbor za travnjake koji se redovno kose. Manja buka,manje vibracije, lakše održavanje i lakši rad. Jači modeli su samohodni. Ovisne o kapacitetu baterije (ograničena duljina rada), manja snaga, viša cijena


3.Robotske kosilice

  • Štedite vrijeme-nakon što se postavi granična žica i stanica za punjenje robotska kosilica sama radi
  • Namijenjena za održavane travnjake
  • Idealna za travnjake bez voćki i stabala s kojih pada lišće jer plodovi i lišće mogu uništiti robotsku kosilicu
  • Jednostavna za servisiranje, jedino što trebate je povremeno je očistiti i zamijeniti nož po potrebi
  • Za sve površine - najjači modeli mogu kositi površine do 10000 m2
  • Viša cijena
ZAKLJUČAK: Namijenjene za sve veličine travnjaka, od najmanjih do najvećih. Rade umjesto vas i daju odličan rez (lijepi travnjak). Nisu za neodržavane travnjake, i travnjake gdje ima puno voćki i stabala s kojih pada lišće. Viša cijena.


4.Električne kosilice

  • Manje fleksibilne nego akumulatorske kosilice, ovisni ste o izvoru struje i kablu
  • Trebate imati produžni kabel, treba paziti da ga se ne prereže
  • Lako servisiranje, čišćenje, manja buka, lagane
  • Za površine do 300 m2
ZAKLJUČAK: Lagane i lake za korištenje, namijenjene manjim travnjacima. Ovisni ste o izvoru struje, morate vući kabel (koji se može prerezati).


5. Vretenaste kosilice

  • Bez motora, vi je morate gurati
  • Potrebna je česta košnja, bar dvaput tjedno (ukoliko trava previše naraste jako je teško kositi s njom jer nema motor)
  • Vrlo lijep rez
  • Za površine do 100 m2
ZAKLJUČAK: Nemaju motor (vi ste motor). Daju lijep rez. Zahtijevaju čestu košnju, namijenjene za vrlo male travnjake.


6. Strižne kosilice

  • Za neuređene površine i visoku travu
  • Teške i komplicirane za manevriranje
  • Trebaju ravan teren, teško ih je koristiti na nagibima
  • Jeftinije od 2-taktnih kosilica za visoku travu
ZAKLJUČAK: Cjenovno povoljnije rješenje od 2-taktnih kosilica za košnju visoke trave (iznad 50 cm). Ukoliko ne možete često kositi dobar izbor.

 

Odabir prave kosilice obzirom na veličinu travnjaka

POVRŠINA
 
VRSTA TRAVNJAKA I ODGOVARAJUĆA KOSILICA

DO 150 M2

 

  • Travnjak bez prepreka: Aku kosilica, Elektro kosilica, Benzinska kosilica bez pogona, Robotska kosilica, Vretenasta kosilica
  • Travnjak s preprekama (grmlje, drveće): Aku kosilica, Benzinska kosilica bez pogona, Robotska kosilica, Vretenasta kosilica, Trimer za travu
  • Travnjak s nagibima (većim od 20 %): Aku kosilica, Trimer za travu
  • Neodržavani travnjak: Trimer za travu
150 DO 400 M2
  • Travnjak bez prepreka: Aku kosilica, Benzinska kosilica s pogonom, Robotska kosilica, Elektro kosilica
  • Travnjak s preprekama (grmlje, drveće): Aku kosilica, Benzinska kosilica s pogonom, Robotska kosilica, Trimer za travu
  • Travnjak s nagibima (većim od 20 %): Aku kosilica, Trimer za travu
  • Neodržavani travnjak: Trimer za travu
400 DO 800 M2
  • Travnjak bez prepreka:  Benzinska kosilica s pogonom, Aku kosilica,, Robotska kosilica
  • Travnjak s preprekama (grmlje, drveće): Benzinska kosilica s pogonom, Aku kosilica, Robotska kosilica, Trimer za travu
  • Travnjak s nagibima (većim od 20 %): Aku kosilica, Trimer za travu, Robotska kosilica (namijenjena za nagibe)
  • Neodržavani travnjak: Trimer za travu, Strižna kosačica
800 DO 2000 M2
  • Travnjak bez prepreka: Benzinska kosilica s pogonom (jak motor), Robotska kosilica, Traktorska kosilica, Rider
  • Travnjak s preprekama (grmlje, drveće): Benzinska kosilica s pogonom (jak motor), Robotska kosilica, Zero Turn kosilica, Rider, Trimer za travu
  • Travnjak s nagibima (većim od 20 %): Benzinska kosilica s 2-taktnim motorom, Robotska kosilica (namijenjena kosinama), Trimer za travu
  • Neodržavani travnjak: Benzinska kosilica s 2-taktnim motorom, Trimer za travu, Strižna kosilica
VEĆA OD 2000 M2
  • Travnjak bez prepreka: Traktorska kosilica, Zero turn kosilica, Robotska kosilica, Rider
  • Travnjak s preprekama (grmlje, drveće): Zero turn kosilica, Robotska kosilica, Rider
  • Travnjak s nagibima (većim od 20 %): Benzinska kosilica s 2-taktnim motorom (s pogonom ili sjedeća), Robotska kosilica, Trimer za travu
  • Neodržavani travnjak: Benzinska kosilica s 2-taktnim motorom (s pogonom ili sjedeća), Trimer za travu

 

NA ŠTO PAZITI KOD ODABIRA KOSILICE ZA TRAVU

MOTOR

Motor je srce svakog stroja, i jedan od njegovih najvažnijih dijelova. Dobar motor pružit će vam dovoljnu snagu za košnju, bit će pouzdan i neće se kvariti.

BENZINSKI MOTOR (4-TAKTNI)

Obzirom da je motor sastavljen od puno dijelova bitno je da je dobro napravljen. Većina motora za kosilice ima između 3,5-6 KS nazivne snage. Manji motori imaju 3-3,5 KS, a veći 5-6 KS. Treba se držati pouzdanih proizvođača motora koji su dokazani na tržištu: Briggs&Stratton, Honda, Yamaha i Kawasaki. Proizvođači kosilica najčešće ne proizvode motore, već ih uzimaju od jednog od ovih proizvođača motora. Ukoliko se radi o vlastitoj proizvodnji motora, neka to budu pouzdani proizvođači poput Stihla, Tora, Husqvarne, John Deere-a. Jeftini kineski motori koji se nalaze u kosilicama nepoznatih proizvođača neće dugo trajati, a za njih nisu dostupni dijelovi, tako da kosilicu nećete moći koristiti. Za motore pouzdanih proizvođača uvijek ima rezervnih dijelova, lako su dostupni i jeftini.

☝️SAVJET: IZLAZNA SNAGA I NAZIVNA SNAGA
Zboh novih propisa Europske Unije proizvođači motora morali su promijeniti način deklariranja snage motora. Više se ne prikazuje nazivna (stvarna) snaga motora, već izlazna snaga na kotačima, koja uključuje gubitke prijenosa. To stvara nejasnoće i pitanja kod kupaca. Uzmimo za primjer kosilicu Toro 20961/21765: U njoj je motor Briggs&Stratton 675, nazivne snage 5,5 KS, no službeni podatak je da je njena (izlazna) snaga 4,6 KS. Stvari dodatno komplicira različit način izračuna izlazne snage kod raznih proizvođača.
Mi savjetujemo da se držite stvarne (nazivne) snage motora, i prema njoj odaberete kosilicu.
☝️SAVJET: KOŠNJA KOD NAGIBA
Benzinski motori nisu namijenjeni za velike nagibe, veće od 20 %. Jedino Honda motori, zbog drugačije izvedbe, mogu podnijeti nagibe od 30%. Isto tako, kosilicu se ne smije nagibati lijevo ili desno niti prema naprijed, već isključivo prema nazad. Ljudi često kod izmjene ulja ili zbog pranja kosišta kosilicu okrenu na bok ili čak naopako, što može “zaribati” kosilicu. Ako se i ništa ne dogodi istoga časa i kosilica nastavi raditi, dugoročno joj smanjujete vijek trajanja. Ukoliko kosite na velikim kosinama trebat će vam 2-taktna kosilica (koja radi na mješavinu), akumulatorska kosilica ili trimer za travu.

AKU MOTOR

Akumulatorske kosilice su sve popularnije, i polako zamijenjuju benzinske kosilice kod manjih i srednjih travnjaka. Bitno je odabrati pouzdanog proizvođača čiji motor neće “zaribati”, pogotovo jer električni (akumulatorski motor) sami nećete moći popraviti (osim ako ste električarske struke, a i onda teško). Obratite pozornost ima li trgovina u kojoj kupujete servis, i ako nema gdje je najbliži
Kod akumulatorskih uređaja se ne izražava snaga kao kod benzinskih i električnih, već napon. U pravilu, što je veći napon, to uređaj ima veću snagu. Najmanji uređaji imaju 18 V, i oni su namijenjeni isključivo za vrlo male travnjake, bez pogona su i nemaju snage. Srednje akumulatorske kosilice imaju napon od 36-40 V, nemaju pogon i ne mogu parirati benzinskim uređajima. Ozbiljniji strojevi imaju napon od 56 V, veću snagu, imaju pogon i vrlo ozbiljno mogu konkurirati benzinskim uređajima, i kositi površine sve do 1200 m2 (kod najjačih uređaja).

☝️SAVJET: Aku motori bez četkica (brushless)
Svakako pazite da je motor kod akumulatorskih kosilica bez četkica, “brushless”. Ti motori su puno pouzdaniji i dugotrajniji. Jeftinije akumulatorske kosilice najčešće imaju motore s četkicama koji se brzo kvare.

ELEKTRIČNI MOTOR

Kod njih vrijedi isto kao i za akumulatorske uređaje, s razlikom što se kod električnih uređaja deklarira snaga. I aku kosilice imaju električni motor, ali ne moraju biti uključene u struju, već energiju crpe iz baterije (zbog boljeg razumijevanja smo napisali aku motor). Dakle, pazite gdje je najbliži servis, i da je motor bez četkica, “brushless”.

ŠIRINA KOŠNJE

Što je širina košnje veća, to ćete biti brže gotovi s košnjom. Većina kosilica ima širinu košnje 40-56 cm. Prednost kosilica s manjom širinom košnje je što su manje i okretnije, bolje za manje travnjake. Ukoliko imate veće površine lakše će vam biti kositi sa kosilicom s većom širinom. 

☝️SAVJET: Ukoliko želite kositi velike površine sa samohodnom kosilicom razmislite o Torovim Timemaster modelom sa širinom košnje od 76 cm.

VISINA KOŠNJE

Većina konvencionalnih kosilica ima podešavanje košnje na visinu od 2-10 cm. Sve takve kosilice nisu namijenjene za visoku travu (najviše do 15 cm). Ukoliko rijeđe kosite razmislite o 4-taktnom kosilici za visoku travu, trimeru za travu, strižnoj kosilici ili 2-taktnoj kosilici (ove kosilice mogu kositi travu visine do 1 m ).

SERVIS I REZERVNI DIJELOVI

Kosilice se danas prodaju gotovo svugdje, od supermarketa do sajmova. Najčešće se radi o jeftinim i nepouzdanim strojevima, ali najveći problem je što za takve kosilice nema servisa i rezervnih dijelova, ili su jako teško dostupni. Ukoliko vam se pokvari bilo što na kosilici, pogotovo ako motor nije od pouzdanog proizvođača, moguće je da ćete tjednima čekati na rezervni dio ili popravak.
Isplati se kupiti kosilicu u trgovini koja ima servis i dostupne rezervne dijelove, jer ćete tako biti sigurni da ćete imati podršku tijekom cijelog vijeka korištenja vašeg stroja.

KUĆIŠTE

Uz motor kućište je najvažniji dio kosilice za travu. Postoje tri materijala od kojih se radi kosište: čelik, plastika i aluminij, od kojih svako ima svoje prednosti i nedostatke.

ČELIK: Najčešći materijal od kojeg se radi kosilica za travu. Izrazito čvrst i otporan kod košnje, uz povoljnu cijenu. Treba paziti da se kosište redovito pere i čisti od ostataka trave jer je trava izrazito korozivna i izazvati će hrđu kosišta, a to se ne može popraviti (možda možete zavariti, ali to nije dugotrajno rješenje).

PLASTIKA: Ova kućišta se rade od polimernih smjesa koje se čvrste i dugotrajne. Prednost je svakako manja težina i otpornost na hrđu. Ipak, može se reći da se manje dugotrajna od čeličnih kosišta.

ALUMINIJ: Najotporniji materijal od kojeg se rade kućišta, izrazito robustan i otporan na hrđu. Općenito je robusniji od čelika i otporniji na udarce. Aluminij je otporan na koroziju, naravno i dalje treba čistiti kosište, jer skorena trava smeta radu kosilice, ali kosište neće hrđati. Ovo je najbolji i najdugotrajniji odabir za kućište, ali ima višu cijenu.

BOČNO BACANJE, SAKUPLJANJE, MALČIRANJE ILI 3-U-1

Kosilice imaju mogućnost bočnog bacanja, malčiranja ili sakupljanja. Neke imaju dvije od ovih opcija, a neke i sve tri. Razmislite kako kosite travu, i koja opcija vam je potrebna. Većina ljudi želi sve tri, ali najčešće koriste jednu ili dvije opcije. Bolje je uzeti kosilicu specijaliziranu jednu od ovih opcija, ako znate da vam druge ne trebaju, jer će bolje odraditi košnju

SAKUPLJANJE TRAVE

Prednost ovog načina košnje je što nakon košnje na travnjaku ne ostaju ostaci trave koji se suše i začepljuju travnjak. Ukoliko želite lijep i održavan travnjak travu ćete morati ili sakupljati ili malčirati (kod malčiranja morate kositi bar 2-put tjedno). Najćešći problem kod sakupljanja je štopanje trave, zbog košnje mokre trave i nedovoljno velikih otvora kroz koju se trava baca.

BOČNO BACANJE

Ukoliko kosite velike površine, i nije vam bitan održavan travnjak, već da pokosite travu bočno bacanje je dobra opcija. S njom nemate brige oko sakupljanja trave (naravno možete poslije pokupiti travu, ali onda je bolja kosilica s košarom).

MALČIRANJE

Najbolji način košnje za vaš travnjak. Trava se usitnjava na izrazito male dijelove, koji ostaju na travnjaku i služe kao gnojivo za travnjak. Ukoliko ćete malčirati morate kositi bar dvaput tjedno, jer će inači ostaci trave biti preveliki i neće služiti kao gnojivo travnjaku, već će se sušiti i začepiti travnjak. Najbolje kosilice za malčiranje imaju kupolasto kućište. Kod njih trava nakon reza ide u kupolu i više puta cirkulira te se dodatno usitnjava. Kosilice namijenjene malčiranju imaju i posebne noževe koji dodatno usitnjavaju travu.

VELIČINA OTVORA



Pripazite da veličinu otvora za bacanje trave. Ako je premalen, mokrija trava će štopati košnju. Recimo Sabo kosilice imaju ogromne otvore za bacanje trave u košaru, tako da nećete imati problema kod košnje.

POGON

Većina kosilica danas su samohodne, dakle s pogonom. To znači da vi ne morate gurati kosilicu, već ona sama ide
Postoje prednji pogon, stražnji pogon i pogon na sva 4 kotača (AWD).

  • STRAŽNJI POGON je bolji od prednjeg za košnju na kosinama i vlažnijim travnjacima (na vlažnijim jer neće proklizavati, na kosinama jer je težište kosilice na stražnjem dijelu pa samim tim stražnji pogon ima više smisla). Ukoliko kosite na normalnim, ravnim terenima u principu je svejedno imate li prednji ili stražnji pogon. ALI: Kod okretanja kosilice, kad podignete kosilicu obavezno trebate ugasiti pogon, jer ako ga ne ugasite kotači će se vrtjeti u mjestu i vremenom će se pokvariti pogon. Obzirom da je lako zaboraviti na to, a i nekad je nepraktično, razmislite o prednjem pogonu
  • PREDNJI POGON je dobar izbor na ravnim terenima, iz malo prije navedenog razloga - kod okretanja kosilice ne morate gasiti pogon. Obzirom da se prednji kotači vrte, kad podignete kosilicu kako bi je okrenuli, ne smeta ako se prednji kotači vrte u zraku.
  • POGON NA SVA ČETIRI KOTAČA je nabolji izbor za neravne terene i kosine. Nećete imati problema s košnjom na nagibima (naravno, ne većim od 20 %), niti ponekom rupom u travnjaku. Takve kosilice imaju nešto veću cijenu, ali isplate se ukoliko imate takve terene
JEDNA BRZINA ILI VARIJABILNI POGON ?
Samohodne kosilice mogu imati jednu, stalnu brzinu, ili mogu imati varijabilni pogon, gdje vi sami određujete brzinu (obično imaju dvije ili tri brzine). Podešavanje brzine je najčešće preko ručke. Pazite da je ručka za podešavanje brzine kvalitetno napravljena, jer ako je od jeftine plastike lako će puknuti. Premium kosilice poput SABO kosilica imaju drugačije izveden varijabilni pogon (robusni okretni cilindar). Toro varijabilni pogon ima riješen preko drške, tako da brzinu kontrolirate na način da koliko jako gurnete dršku toliko brzo kosilica ide.

PRIJENOS NA KOTAČE

Jedna od najvećih boljki kosilica, pogotovo jeftinih iz trgovačkih centara, je prijenos na kotače. Često se dogodi da se kotači iskrive, ili puknu, da se savije šipka prijenosa, i mnogi drugi problemi. Zato svakako pripazite kako je izveden prijenos, je li robustan, ili od tankog metala. Slobodno pri kupnji primite kotač, i pomaknite ga lijevo desno kako bi vidjeli izvija li se, ili je napravljen kako treba. Bitno je također da kosilica ima ležaje, bilo da se radi o kugličnim, igličnim, ili kao kod Tora košuljicom koja drži šipku prijenosa.

PREKLOPIVOST

Kod transporta je preklopivost vrlo bitna. Većini kosilica se mogu sklopiti ručke, ali bitno je i kako je to izvedeno. Recimo, ako morate skroz odviti ručke lako će doći do gubljenja šarafa i “leptirastih” ručki. Bolje kosilice imaju preklapanje riješeno tako da ne morate skroz odviti ručke, a neke čak nude i bezalatno preklapanje, bez ikakvog odvijanja.

 

DODATNE FUNKCIJE KOD KOSILICA

Brojne funkcije koje imaju razni modeli kosilica bitno će vam olakšati košnju. Ovdje smo naveli neke od najkorisnijih mogućnosti.

PRIKLJUČAK ZA PRANJE KOSILICE

Uz pomoć ovog priključka spojite crijevo na kosilicu i oprat ćete kosište, bez ikakve muke. Odlična stvar, obzirom da je poprilično nezgodno dizati kosilicu (a kosilica se ne smije previše nagibati zbog ulja u motoru), tako da ovaj priključak riješava problem

VARIJABILNI POGON

Njega smo već spomenuli, ali vrijedi ponoviti. Kosilice s varijabilnim pogonom omogućit će vam gibanje u više brzina (obično dvije ili tri) tako da košnju možete prilagoditi svojim potrebama. Ovo je nešto što bitno povećava komfor kod košnje.

SMARTSTOW - USPRAVNO SKLADIŠTENJE KOSILICE

Ovu mogućnost imaju samo Toro kosilice. Radi se o uspravnom skladištenju kosilice (što druge kosilice ne smiju zbog ulja u motoru). Na taj način uštedit ćete 70 % mjesta u vašoj garaži, ili drugom mjestu gdje držite kosilicu. Isto tako, bit će vam lakše dodatno oprati kosilicu.

POGON UNATRAG



I ovu funkciju imaju isključivo Toro kosilice. Pogon unatrag omogućit će vam znatno lakšu košnju kad imate puno zapreka, ili kosite na teže dostupnim nagibima, kad stalno trebate vući kosilicu.

ELEKTRO START

Ovdje se radi o paljenju kosilice na gumb, bez povlačenja užeta. Dobra opcija za dodatan komfor kod košnje.

“PLIVAJUĆI” PREDNJI KOTAČ

Određene kosilice imaju tri kotača, s pomičnim prednjim kotačem koji omogućava veliku okretnost. Izrazito dobra stvar ako imate puno prepreka i trebate okretnu kosilicu.

RUČKE ZA PRENOŠENJE

Bolje kosilice često imaju ugrađene i ručke za prenošenje, što je vrlo praktično kod transporta i tovara u automobil, gdje vam se metal neće urezati u ruku i općenito je lakše rukovati kosilicom kod prenošenja.

PREDNJA SVJETLA

Zgodna funkcija kod košnje u tamnijim uvjetima, predvečer. Ovo imaju Ego kosilice.

Ukoliko ste pročitali cijeli članak znat ćete više o kosilicama nego većina prodavača u velikim centrima ! Ipak, kosilicu je najbolje vidjeti uživo, tako da posjetite Eurovrt i pomoći ćemo vam kod odabira pravog stroja za vaše potrebe.

 

PRAKTIČNI SAVJETI KOD KORIŠTENJA KOSILICE

  • Manja kosilica  znači lakše manevriranje i korištenje, ali će produžiti vrijeme košnje. Za veće travnjake kupite kosilicu sa što većom širinom košnje
  • Benzinske kosilice s 4-taktnim motorom trebaju ulje za rad. Ulje ima oznaku SAE-30 i treba se mijenjati jedanput godišnje (najlakše je koristiti pumpicu za izvlačenje). Benzin se ulijeva posebno, Eurosuper 95
  • Kosilica sa 4-taktnim motorom se ne smije previše nagibati. Nemojte je nagibati lijevo-desno ili prema naprijed, i nipošto je nemojte oketetati naopako (iscurit će joj ulje i neće raditi)
  • Nakon košnje kosište treba oprati. Trava je korozivna i nagriza kućište. Posebno je bitno biti temeljit kod kosilica s čeličnim kućištem. Aluminijska i plastična kućišta su otporna na koroziju, ali i dalje ih treba prati.
  • Garancija od 2 godine je standardna, ali pripazite gdje je najbliži servis i kakva je dostupnost rezervnih dijelova. Jeftine kosilice obično nemaju dostupne rezervne dijelove, a servisi su rijetki

Više o njezi travnjaka pročitajte ovdje
 

Posjetite Eurovrt -  najveću trgovinu kosilica, motornih pila, vrtnih strojeva i ostale vrtne opreme !

Nalazimo se u Zagrebu, a sve proizvode možete kupiti i preko web trgovine. Točnu lokaciju pogledajte ovdje

Zašto eurovrt
Najveća trgovina vrtnih strojeva u RH Najveća trgovina
vrtnih strojeva u RH
Servis za sve strojeva koje prodajemo Nudimo servis
za sve strojeve koje
prodajemo
Stručni prodavači Stručni prodavači
s osobnim pristupom kupcu
Široki izbor načina plaćanja Najširi izbor načina plaćanja
uz odlične cijene